logo

logo

czwartek, 16 stycznia 2014

Pierogi z kalafiorem i orzechami


Składniki na ciasto:
mąka pszenna (150g)
woda (90ml)
½ łyżeczki soli

Składniki na farsz:
kalafior (250g)
orzechy włoskie (50g)
cebula (100g)
przyprawy (sól, pieprz, gałka muszkatołowa)

 




Przygotowanie:
Do miski wsypujemy mąkę z solą i wlewamy gorącą wodę jednocześnie mieszając mąkę łyżką. Jak już się mąka połączy lekko z wodą, to wyrabiamy ciasto ręką. Wyrobione ciasto bardzo cienko wałkujemy, ja doszłam myślę do 1-2mm. Przy tak cienkim rozwałkowaniu i takich proporcjach wychodzi 25szt.


Wartość energetyczna całego ciasta na pierogi – 525kcal

Wartość energetyczna 1 ciasta pierogowego – 21kcal

 

Przygotowujemy farsz. Kalafiora gotujemy do miękkości, następnie studzimy i drobno siekamy. Cebulę kroimy w kostkę, wrzucamy na patelnię, podlewamy odrobiną wody i dusimy pod przykryciem Następnie cebulę dodajemy do kalafiora razem z posiekanymi orzechami włoskimi. Całość przyprawiamy. Przygotowane pierogi wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy kilka minut, do momentu, aż wypłyną na powierzchnię wody. Z podanych proporcji wychodzi 25szt.



Wartość energetyczna całego farszu – 410kcal

Wartość energetyczna 1 porcji farszu na 1 pieroga – 16kcal

Wartość energetyczna 1 pieroga z kalafiorem i orzechami – 37kcal 



10 komentarzy:

  1. Czy podaje Pani jakieś dodatki do takich pierogów? Jakiś sos do nich np?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One były u mnie na Wigilię i jedliśmy z grzybowym lub czosnkowym.

      Usuń
  2. Muszą mieć nietuzinkowy smak :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Farsz mnie zaciekawił. Kalafiora z orzechami łączyłam już w sałatce, więc wiem, że to dobre połączenie. Ale pierogów z takim nadzieniem się nie spodziewałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że wróciłaś

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smakowicie:) Tylko ja nie mam miejsca, by takie cuda robić;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy farsz, zastanawiam się do jakiej innej potrawy można by go wykorzystać, bo pierogi to dla mnie zbyt praco- i czasochłonne danie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co zostało zjadłam łyżką :D jako potrawkę podgrzałam i zjadłam z kasza gryczaną i sosem grzybowym, bo akurat miałam.

      Usuń
  7. Nigdy nie słyszałam o pierogach z kalafiorem i orzechami, ale nie ukrywam że bardzo mnie zaciekawiły :D Napewno kiedyś wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. brzmi ciekawie spróbujemy

    OdpowiedzUsuń