logo

logo

wtorek, 25 lutego 2014

Frittata kalafiorowa

 

 
Składniki:
2 jajka (120g)
kalafior (250g)
1 cebula (100g)
suszone pomidory (20g)
natka pietruszki
przyprawy (sól, pieprz)








Przygotowanie:
Kalafiora gotujemy do miękkości, po przestudzeniu bardzo drobno siekamy. Cebulę kroimy w kostkę i dusimy z przyprawami na patelni, pod przykryciem. Gotową cebulę dodajemy do kalafiora, wrzucamy pokrojone drobno pomidory suszone, posiekaną natkę pietruszki i wbijamy dwa surowe jajka. Całość dokładnie mieszamy. Gotową masę jajeczną przelewamy na rozgrzaną patelnię, przykrywamy i zostawiamy na małym ogniu na kilka minut. Jak jajka się zetną można gotową frittatę przełożyć na talerz lub jeśli ktoś lubi – przewrócić umiejętnie na drugą stronę i ją lekko podpiec na kolor.




Wartość energetyczna całej frittaty kalafiorowej – 320kcal


Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 frittaty) – 160kcal



36 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. o proszę, a ja dzisiaj szukałam jakiego nowego pomysłu na kalafiora:))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. można liczyć na jakieś wegańskie odchudzone przepisy? :((

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo, bardzo fajny pomysł, chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten przysmak jest znany pod nazwą pizza z kalafiora. :) Robiłam coś podobnego z jajek i brokułu. posmarowałam przecierem, nałożyłam łososia sałatkowego i wtrąciłam, aż uszy się trzęsły! Pyyyycha! Swojego brokuła potarkowałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej, naprawdę ciekawy blog. Przepisy brzmią smacznie. Może będę wpadać tutaj częściej? Tymczasem zapraszam do siebie,
    mój blog jest również o jedzeniu - ale nie o przepisach, tylko o tym zdrowym i niezdrowym. Komentuję gotowe produkty w sklepach i oceniam.
    Będzie mi miło, jeśli wpadniesz i zostawisz coś po sobie.

    sprawdzprodukt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. O nie! Muszę tego koniecznie spróbować. Szukałam wszędzie prostego i dobrego przepisu! dzięki ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakich suszonych pomidorów używa Pani w swoich przepisach? Tych ze słoiczka w oleju czy zupełnie suchych z torebki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwolę sobie odpowiedziec bo pani Magda już gdzieś pisała ,że nie używa pomidorów w oleju.

      Usuń
    2. Suche pomidory, które kupuję w Rossmannie.

      Usuń
  10. Podebrałam Pani przepis, ale ciutkę go zmieniłam - zamiast pomidorów, za którymi nie przepadam w takich daniach, sypnęłam trochę groszku i fasoli. PYCHOTA. W ogóle sam kalafior z podpieczoną cebulką to niebo w gębie, coś czuję, że frittaty różnego rodzaju u mnie zagoszczą na stałe... :D
    Dziękuję za pomysły, pozdrawiam i życzę weny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Frittata dobra na wszystko, szczególnie dobra przy czyszczeniu lodówki z resztek. Dodasz jajo i jest obiad :)

      Usuń
  11. Wygląda ciekawie :) uwielbiam kalafiory i myślę, że one pod każdą postacią smakują wybornie. I nawet jak by mi ktoś zrobił tort kalafiorowy, to też byłabym na tak :)

    Pozdrawiam,
    Forum Naturativa - zdrowie i naturalna pielęgnacja

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny przepis! Użyłam pomidorów suszonych i marynowanych w oleju więc pewnie kalorii trochę więcej ale i tak wyszło pysznie! Uwielbiam kalafior a obok zupy kalafiorowej frittata będzie od dziś moim ulubionym daniem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślisz, że bez pomidorów da się zjeść? Bo mam tylko w puszce i jednego świeżego

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj, nominuję Twój Blog do Liebster Blog Award. Życzę miłej zabawy. Szczegóły na: http://pasjakobiety.blogspot.com/2014/03/nominacja-do-lieber-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani Magdo, kiedy będą jakieś nowości? już nie mogę się doczekać ! :) Uwielbiam Pani bloga.
    Pozdrawiam serdecznie :-)))))!

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiamy kalafiora więc z pewnością wypróbujemy!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dlaczego dopiero teraz odkryłam tę stronę? Przepisy tutaj są świetne. Nie myślałam, że można jeść zdrowo i tak smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. He he he chyba każdy zadaje sobie to pytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepisy i motywacja, jakich szukałam. Zaglądam codziennie szukając inspiracji.
    Z niecierpliwością czekam na nowe wpisy i odchudzoną Wielkanoc.
    Pozdrawiam i dziękuję.
    A cha znaczny spadek wagi, jak się zważę napiszę konkretnie ile/

    OdpowiedzUsuń
  20. Dawno mnie nie było tutaj, ale widzę, że wciąż zdrowoi smacznie! Ściskam mocno i na nowo muszę odkurzyć w mojej kuchni Twoje przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy cebulę dusimy z dodatkiem oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ja nie dodaję oleju, podlewam wodą.

      Usuń
  22. świetna warzywna potrawa:) muszę ją wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  23. nie jadłem nigdy, a prezentuje się naprawdę ciekawie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo fajny blog, lubię go czytać! :)

    www.postawnazdrowie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Swietny blog! Cieszę się że na niego trafiłem. Można sporo poczytać o zdrowym stylu życia

    OdpowiedzUsuń
  26. Pyszne i lekkie danie... Dziś z mamą na obiad zjadłyśmy właśnie pyszną frittatę kalafiorową. :)
    Dziękuję bardzo za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  27. Jakież to dobre wyszło!!! Mniam, dziekuje za pomysl:-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cześć, bardzo przyjemnie tutaj na twoim blogu, świetny wpis, bardzo pięknie się go czyta, zapewne odwiedze twojego bloga także nie raz ponieważ bardzo jest rewelacyjny w przeciwieństwie do wielu innych blogów - Pozdrawiam Wera :)

    OdpowiedzUsuń