logo

logo

poniedziałek, 12 maja 2014

Marchewka cytrynowa





Składniki:
marchew (300g)
olej (5ml)
sok z cytryny
przyprawy (sól, świeżo mielony pieprz, pieprz cytrynowy)








Przygotowanie:
Marchew obieramy i trzemy na długie paski za pomocą obieraczki do warzyw. Rozgrzewamy patelnię, wlewamy odrobinę oleju i rozprowadzamy go po całej powierzchni patelni przy użyciu pędzelka. Wrzucamy cienkie paseczki marchewki i podsmażamy ciągle mieszając. Pod koniec smażenia dodajemy odrobinę soli, skrapiamy sokiem z cytryny i świeżo mielonym pieprzem i smażymy jeszcze 2-3 minuty. Marchew jest dobra jak widać, że jest całkowicie elastyczna i miękka, ale jednocześnie lekko chrupiąca. Podajemy na ciepło. 


 

Olej jest tu bardzo istotny, bez niego marchew smakuje trochę jak ugotowana, też jest dobra, ale różnica w smaku jest wyraźna. Polecam też wersję z dodatkiem cynamonu.



 



Wartość energetyczna całej marchewki – 140kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 marchewki) – 70kcal 


 

9 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie, na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. o rany byłam pewna, że to makaron :D

    OdpowiedzUsuń
  3. a co z tymi mazurkami... byłam ciekawa co tam można wymyślić :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny sposób na podanie marchewki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobilam i byla super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne, takie delikatno-chrupiące i ten pieprz cytrynowy tak dobrze się komponuje !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda to pięknie, narobił mi ten wpis ochoty do skosztowania

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis ja probowalam robić chipsy marchewkowe w piekarniku ale jakoś nigdy nie wyszły bo albo za suche były albo się spaliły...może to mi wyjdzie;)
    Acha! Polecam też tym którzy chcą ograniczyć ilość oleju zaopatrzyć się w atomizer(można kupić za ok 5zl w jysk) i np spryskiwac olejem patelnie;)
    To taka moja propozycja która sprawdza się tez przy robieniu np pierogów bezglutenowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zajadam się już drugi dzień! A muszę przyznać, że do wielbicieli marchwi nigdy nie należałam :)

    OdpowiedzUsuń