logo

logo

poniedziałek, 28 lipca 2014

Cieciorka na pomidorowo





Składniki:

cieciorka sucha (100g)
pomidory (400g)
świeża bazylia
przyprawy (sól, pieprz, zioła suszone, papryka słodka, chili)









Przygotowanie:
Suchą cieciorkę moczymy kilka godzin w zimnej wodzie, następnie solimy i gotujemy około 10 minut od zagotowana wody. Odsączamy, przepłukujemy zimną wodą i wrzucamy do garnka.

Pomidory sparzamy wrzątkiem i zdejmujemy skórkę. Następnie kroimy drobno i wrzucamy do cieciorki. Całość przyprawiamy i gotujemy około 15 minut, w razie potrzeby podlewamy wodą. Pod koniec gotowania dodajemy świeże listki bazylii.



Wartość energetyczna całej potrawy – 420kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/4 potrawy) – 105kcal



12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Twoje przepisy, to coś niesamowitego ile robisz dla ludzi i jak bardzo ich motywujesz i im pomagasz. Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam cieciorkę w każdym wydaniu - od sałatek, przez hummus, aż po dania na ciepło. Robię podobne danie do Twojego, ale inaczej je przyprawiam, bo dodaje przyprawy w indyjskim stylu - curry, kumin, cynamon....

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem, dlaczego do tej pory jeszcze nie jadłem jeszcze cieciorki.
    Czytałem przecież o jej zaletach.
    Twój przepis zachęca mnie, tym bardziej, że jak widzę, jest prosty do wykonania.
    Koniecznie muszę go wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne, teraz mam wiele pomidorów więc dla mnie jak z nieba

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie moczę cieciorkę :) Jutro będę gotować...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć Magda,

    chciałam Ci tylko napisać, że Twój blog jest niesamowity. Chyba nigdzie nie spotkałam się z tak obszernym podejściem do tematu. To prawdziwa skarbnica wiedzy na temat diety i odchudzania. Myślałaś o napisaniu książki? Serio pytam, byłaby bestselerem. Mimo, że jestem osobą szczupłą i na razie nie potrzebuję zrzucać kilogramów, to czytam Twojego bloga z ogromną ciekawością i powoli wprowadzam opisane przez Ciebie zasady rozsądnego odżywiania. Może kiedyś całkowicie przestawię się na Twój sposób żywienia, kto wie. W każdym razie serdecznie pozdrawiam, życzę zdrowia i wytrwałości.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tego typu przepisy, więc ode mnie plus :D

    OdpowiedzUsuń
  9. założyłam specjalnie konto na tym całym bloggerze, bo przypadkiem tu trafiłam i chciałam dodać do obserwowanych :D Dobra robota! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a jak cieciorka z puszki to ile mogę jej dać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wejdź na stronę ilewazy.pl i poprzeliczaj. Nie mam puszki żadnej w domu, żeby posprawdzać dane. Tam na stronie wszystko jest.

      Usuń