logo

logo

poniedziałek, 14 lipca 2014

Potrawka z kaszy bulgur



Składniki:
kasza bulgur sucha (100g)
1 cebula (100g)
1 papryka czerwona (200g)
2 ząbki czosnku
świeże chili
suszone pomidory (25g)
natka pietruszki
1 łyżka koncentratu pomidorowego (25g)
1 łyżka soku z cytryny
przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka)




Przygotowanie:
Suchą kaszę bulgur lekko solimy, zalewamy wrzątkiem w proporcji 1 część kaszy, 2 części wody, przykrywamy i czekamy około 15 minut aż wchłonie całą wodę.

Cebulę i paprykę kroimy w kostkę i wrzucamy na patelnię. Całość lekko solimy, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek (lub drobno pokrojony) i posiekane chili. Warzywa dusimy pod przykryciem do miękkości. Następnie dodajemy drobno pokrojone suszone pomidory, łyżkę koncentratu pomidorowego i wsypujemy gotową kaszę bulgur. Wszystko przyprawiamy i dokładnie mieszamy. Pod koniec dodajemy sok z cytryny i posiekaną natkę pietruszki.



Wartość energetyczna całej potrawki – 525kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/3 potrawki) – 175kcal



12 komentarzy:

  1. Super Madzia ! Znowu coś nowego i fajnego !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, na pewno zrobię. Uwielbiam takie dania, ale tej kaszy jeszcze nie jadłam. Będzie coś nowego w moim jadłospisie. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bulgur!!! moje odkrycie sprzed dwóch miesięcy - również jestem zachwycona. Akurat wczoraj przygotowałam papryki zielone nadziewane kaszą bulgur z mozarellą / serem typu greckiego, kukurydzą, suszonymi pomidorami, startą cukinią i natką pietruszki (doprawione czosnkiem i tymiankiem) i uparowałam je w lekkim sosie pomidorowym. Polecam!
    Magdo, powodzenia w kombinacjach z bulgurem... i nie tylko! :)

    ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Bulgur - moje odkrycie wakacyjne tego roku. W Turcji podawali bulgur prawie codziennie :).
    Po przyjeździe robiłam już 2 wersje z tą kaszą (z pomidorami i cukinią oraz z mieszanką warzyw).Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wspaniale. Pewnie też tak smakuje. Pierwszy raz widzę taką kaszę. Jak tylko uda mi się ją kupić wypróbuję danie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ok jadłem kaszę kilka razy, i zdecydowanie bardziej wolę tą kaszę, ale w ostronych potrawach

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie co dopiero czytałam o tej kaszy u Ciebie a tutaj z niej danie. koniecznie wypróbuje, bardzo mnie to zaciekawiło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasze bulgur robiłam do tej pory podobnie,dodaję tez troche zielonego groszku i czasem pokrojone piersi z kurczaka lub polędwiczę wieprzową.Robię na ostro.Danie super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Magdo, dzięki za sklep PIATNICA, właśnie zrobiłam zakupy i czekam na dostawę, zaraz zrobię sałatke z kaszy bulgur

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszło przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tego typu dania. Zrobiłam re danie dziś. ... pychaaaa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń