logo

logo

poniedziałek, 13 października 2014

Kotlety pieczarkowe zapiekane



Składniki:
mięso mielone z indyka (500g)
1 jajko (60g)
pieczarki (250g)
1-2 ząbki czosnku
1 duża cebula (100g)
bułka tarta (30g)
przyprawy (sól, pieprz)


 



Przygotowanie:
Cebulę i pieczarki kroimy w kostkę, dusimy pod przykryciem z przyprawami. Pod koniec duszenia zdejmujemy pokrywkę i odparowujemy nadmiar wody, następnie studzimy. Do miski wrzucamy mięso mielone z indyka, dodajemy podduszone pieczarki z cebulą, surowe jajko, czosnek przeciśnięty przez praskę i przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy. Zwilżoną dłonią formujemy małe kotlety, obtaczamy lekko w bułce tartej lub dowolnej panierce, układamy na blaszce. Panierka jest opcjonalna, ale polecam ją zrobić. Minimalna jej ilość spowoduje, że kotlety będą spieczone i chrupiące z zewnątrz. Całość zapiekamy w otwartym naczyniu/blaszce, w temperaturze 180st, około 45-50 minut. Pod koniec można włączyć opcję przypiekania z góry. Z podanych proporcji wychodzi 18 małych kotletów wielkości pulpetów lub 9 dużych mielonych. 



Wartość energetyczna całego mięsa na pulpety – 950kcal

Wartość energetyczna 1 małego kotleta (przy 18szt) – 50kcal

Wartość energetyczna dużego kotleta (przy 9szt) – 105kcal 


 

33 komentarze:

  1. To już mięsko na obiad dzisiaj mam ☺ dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  3. I znów inne spojrzenie na to co wszyscy znają!Extra!Ja chcę Pani bardzo podziękować,że ciągle pamięta Pani o takich jak ja,które co dzień wlączają kompa i korzystają z Pani nieocenionej pracy!I z radosnym zaskoczeniem oczekują nowych wpisów.Nie chodzi,żeby tu jeszcze wymyślać nie wiadomo co,bo ileż można?Ale to naprawdę miłe wiedzieć,że ciągle jest Pani ze swoimi wielbicielkami!!!Pozdrawiam goraco!Monika

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie będę musiała sobie takie upiec :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za jak zwykle fajny przepis, na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja już tu chciałam burę �� za panierkę.nie pomyślałabym że w piekarniku można zrobić i się tłuszczem nie opije .Super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie wygląda i napewno smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypróbowane,zjedzone,dobre,będzie powtórka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy nadal można kupic u pani dietę, jadłospis z przepisami w wersji word lub pdf?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas można ją dostać za wpłaty na fundację.

      Usuń
  10. Kotlety mielone uwielbiam - zresztą każde mięso lubię. Od jakiegoś czasu tu zaglądam i jest to kolejna tradycyjna ale jednak odmienna propozycja smacznego obiadu. Nie tylko mi nudzą się te same obiady ale te kotlety wyglądają rewelacyjnie, tak że aż sam spóbuję

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jestem fanem mięsia odkąd pamiętam, a kotleciki mielone kuszą chociaż są bardzo kaloryczne. Dzięki za świetny przepis i za narobienie mi smaka. Kotlety z pieczarkami również muszę przetestować w swoim menu. Jeśli będą mi smakować to jeden dzioeń w tygodniu będzie tylko dla nich.

    OdpowiedzUsuń
  12. Może nie wyszły mi identyczne jak te ze zdjęcia, ale w smaku REWELKA!

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam
    Obserwuje ten blog od roku i czerpię inspirację, a te kotleciki gotuję nie piekę też są smaczne ale na pewno będę piekła.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj bardzo ciekawy blog , jeśli mógł bym to zapraszam do siebie :) http://efinansowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy to mięso nie jest surowe? Takie jakieś czerwone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po godzinie w piekarniku na pewno nie byly surowe. Takie zdjęcie mi wyszło.

      Usuń
  16. Moje kotlety wyszły strasznie suche i twarde :-( Czy zrobiłam coś nie tak? Jestem nową fanką Twojego bloga. I przy pierwszym komentarzu chciałabym Ci bardzo podziękować za wspaniałe przepisy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam dwa razy pod rząd i nikt nie narzekał, że suche. Sama nie jem, to nie powiem czy na pewno, ale skoro chcieli na drugi dzień jeszcze raz, to były ok. Nie wiem czemu Wyszły Ci suche. Tym bardziej twarde, skoro w środki samo mięso, jajko, bez buły tartej i zagęszczaczy.

      Usuń
    2. Ja też robiłam i wyszły dobre.

      Usuń
  17. Właśnie się zajadam ;) pyszne

    OdpowiedzUsuń
  18. A można te kotlety mrozić po upieczeniu?

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłam. Bardzo dobre.Ja do środka włożyłam jeszcze po małym kawałku sera camemberta.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam. A czy można zamienić mielone mięso z indyka na mielone mięso z piersi kurczaka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można.Ja wogóle robiłam z innego mięsa.pewnie zmieniła mi sie trochę kaloryczność ale były dobre.

      Usuń
  21. A czy ktos z Was ma doswiadczenie z mielona wolowina? W kraju gdzie mieszkam kazde miesko jest pakowane i opisane zawartoscia tluszczu itp. Wydaje mi sie ze taka chuda mielona wolowinka moze byc zamiennikiem dla kurczaka, za ktorym szczerze mowiac nie przepadam ostatnio ;(

    OdpowiedzUsuń
  22. A z czym to można podawać,bo nie mam pomysłu?

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak to z czym ? Przecież to prawie jak zwykły mielony.Najprościej z ziemniakami i sałatką.Ja bym jeszcze to mogła zjeść z kaszą kuskus.

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam Pani przepisy :-) Wszystko pyszne i łatwe do przyrządzenia.

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam Pani przepisy :-) Wszystko pyszne i łatwe do przyrządzenia.

    OdpowiedzUsuń