logo

logo

wtorek, 21 października 2014

Pasztet z cieciorki z selerem

 


Składniki:
cieciorka suche ziarna (200g)
seler (500g)
2 duże cebule (200g)
3 jajka (180g)
przyprawy (sól, pieprz, curry, gałka muszkatołowa)
pestki dyni do posypania (25g)






Przygotowanie:
Cieciorkę moczymy przez kilka godzin, następnie gotujemy około 30 minut. Seler obieramy i gotujemy. Cebule kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni do miękkości. Wszystkie składniki studzimy, po czym miksujemy blenderem tak długo, aż będziemy mieć konsystencję kremu lub musu. Na koniec dodajemy surowe jajka, przyprawy i jeszcze chwilę miksujemy, aż do połączenia wszystkich składników. Masę na pasztet przekładamy do blaszki 15x30cm lub do keksówki o wymiarach 25x10cm i posypujemy dowolnie przyprawami i prażonymi pestkami dyni (pestki prażymy na suchej patelni, po przestudzeniu rozgniatamy w moździerzu). Pieczemy w piekarniku w temperaturze 180st. ok. 50 minut. Po przestygnięciu pasztet wkładamy do lodówki i kroimy dopiero po kilku godzinach, jak będzie mocno schłodzony. Z podanych proporcji wychodzi 12 kawałków (lub 14 kawałków o grubości 1,5cm z keksówki).




Wartość energetyczna całego pasztetu z cieciorki – 1115kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/12 pasztetu) – 95kcal 





16 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam cieciorki, ale wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No genialne! Czegoś takiego potrzebowałam. Do tej pory, z warzywnych pasztetów robiłam tylko z soczewic. Można, dla efektu włożyć jeszcze całe jajko do środka. Dziękuję za perzepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam każdy pasztet z selerem i pewnie ten tez by mi zasmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny, zdrowy pasztet, na pewno pełen smaku!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda niczym sernik.Super są takie pasztety,które można sporządzić z różnych składników -w tym przypadku z cieciorki i selera .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ostatnio namoczyłam 400g cieciorki nieświadoma ile mi napęcznieje...z małej części zrobiłam pastę do chlebka a resztę zamroziłam i DZIĘKUJĘ za inspirację co do reszty cieciorki.Mąż jak zobaczył ziarno cieciorki,to ku uciesze swej zaplanował na ryby przetestować,bo groch się rozlatuje a cieciorka nie:))))Pozdrawiam Jola S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra jesteś :) To jak mojego kolegi teściowa Zrobiła 400g kaszy bulgur, która rośnie też x4 mniej więcej. Mieli żarcia na kilka dni, bo to na 3 osoby...

      Usuń
  7. Wygląda interesująco, ale ciekawe czy jest smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Jest dział pasztety i masz tak dużo pasztetów bez selera. Ten akurat jest z selerem i w tym cały smak.

      Usuń
  9. Witam zrobiłam pasztet według podanego przepisu. Trochę za mało przyprawiłam, byłby wtedy lepszy. Jest to bardzo sycący pasztet dużo nie da się zjeść na raz. Jeden problem tylko mi wystąpił, po schłodzeniu w lodówce, jak wyjęłam go z formy okazało się że na dnie jest sporo wody (soku?). Piekłam godzinę. Może za krótko....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest z warzywnymi pasztetami, trzeba wyciągnąć, wodę odsączyć (poczekać aż sama spłynie z deski) i będzie ok.

      Usuń
  10. A próbowałaś kiedyś zrobić zdrowy pasztet, który byłby podobny do tego z puszki? Czy da się zrobić zdrowy pasztet, który miałby konsystencję pasty do chleba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie w formie pasty, to nie. Ale te pieczone pasztety spokojnie się dało rozsmarować na kanapce.

      Usuń
  11. Zrobiłam ten pasztet na wigilię,b.dobry!Potem zawiozłam mojemu mięsożernemu wujkowi,który wcinał aż mu się uszy trzęsły i nawet nie zorientował się,że to bezmięsny smakołyk!Cudo!!!Bardzo polecam,a autorkę tradycyjnie już wychwalam pod niebiosa!!!Monika

    OdpowiedzUsuń