logo

logo

czwartek, 15 stycznia 2015

Kurczak z jabłkiem i suszoną śliwką





Składniki:

pierś z kurczaka (250g)
suszone śliwki (25g)
1 małe jabłko (150g)
1 mała cebula (50g)
przyprawy (curry, słodka papryka, sól, pieprz)








Przygotowanie:
Piersi z kurczaka kroimy na mniejsze kawałki, przyprawiamy curry lub solą i słodką papryką, można dodać odrobinę pieprzu i łyżeczkę zdrowej vegety. Wstawiamy do lodówki na pół godziny.

Jabłko obieramy ze skórki i kroimy na cząstki. Cebulę kroimy w piórka, a śliwki przekrawamy na pół lub nawet na 4 części w zależności od wielkości. 

Na rozgrzaną patelnię wrzucamy kawałki piersi z kurczaka i krótko obsmażamy z każdej strony, następnie dodajemy cebulę, jabłka i suszone śliwki. Podlewamy 1 łyżką wody, przykrywamy i dusimy pod przykryciem około 20 minut, co jakiś czas mieszając. W razie potrzeby można podlać wodą, żeby nic nie przywarło.






Wartość energetyczna całego kurczaka z jabłkiem i suszoną śliwką – 430kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 kurczaka) – 215kcal



19 komentarzy:

  1. a ja dziś będę przygotowywać roladki drobiowe z gruszką, fetą, rukolą i orzechami włoskimi - fanaberie kobiety w ciąży :)
    ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ci zazdroszczę ciąży :)

      Usuń
  2. Co to jest ' zdrowa vegeta'?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wegeta domowej roboty, czyli mielone suszone warzywa i zioła

      Usuń
    2. W spisie treści jest cały wpis o zdrowej vegecie domowej roboty.

      Usuń
  3. Ja dodalam jeszcze troszke klusek z pelnoziarnistej mąki

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurde! smakowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam z indykiem i w rękawie- przepyszne! mąż też zachwycony:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś ten kurczaczek był u mnie na obiad.Podałam go z brązowym ryżem i surówką z pora.
    Wyśmienite danie wyszło.Jak powiada mój mąż -tanio i wykwintnie .

    OdpowiedzUsuń
  7. Jej wygląda to bardzo apetycznie. Gratuluje talentu kulinarnego! Nie tylko te przepis zainteresował mnie na blogu. Na pewno spróbuje kilka wykonać samodzielnie w domu. Zainspirowało mnie to ! Na pewno polecę tego bloga swoim znajomym którzy też mają takie zamiłowanie jak gotowanie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam dzisiaj na obiad. Jak wygląda tak smakuje. Pychotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo zachęcająco. Muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczak obłędnie smaczny, wykonanie proste i szybkie, wszystkim smakowało, nawet dość grymaśnym dzieciom! Podałam z ryżem i surówką coleslaw i wyglądało jak danie z kuchni indyjskiej. Danie na stałe wpisuje się do naszego menu:-)
    Dziękuję pięknie za genialny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przypuszczałam, że danie może tak wspaniale smakować, wszyscy w domu pochłaniali obiad lotem błyskawicy :D.
    U mnie potrawka zrobiona z rodzynkami.
    Do tego brązowy ryż i lekka sałatka warzywna.
    Pozdrawiam i dziękuję za przepis :)).

    OdpowiedzUsuń
  12. BOSKIE - przepyszne!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. robiłam! pyszne połączenie, moje smaki, dodałam trochę przecieru pomidorowego i łyżkę ketchupu - bajka

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam dzisiaj na obiad :-) Niebo w gębie!!! Użyłam śliwki kalifornijskiej bo innej nie znalazłam w sklepie.

    OdpowiedzUsuń