logo

logo

poniedziałek, 12 stycznia 2015

Placek po węgiersku z kurczakiem i fasolką


Składniki na placki ziemniaczane:

ziemniaki (1/2kg)
1 cebula (50g)
1 jajko (60g)
przyprawy (sól)

Składniki na gulasz z fasolką:
1 pierś z kurczaka (250g)
1 mała cebula (50g)
2 pomidory (300g)
fasola biała sucha (50g)
przyprawy (sól, pieprz, curry)



Przygotowanie:
Ziemniaki trzemy na tarce na drobnych oczkach, solimy i zostawiamy na 15 minut. Po tym czasie odlewamy nadmiar wody z ziemniaków, dodajemy startą cebulę, wbijamy jajko i przyprawiamy. Do ciasta nie dodajemy mąki, po to odlewamy wodę, żeby nie trzeba było ciasta zagęszczać mąką. Placki smażymy bez tłuszczu na małym ogniu. Z podanych proporcji wychodzą 3 duże placki.

Fasolę moczymy około 12 godzin, następnie gotujemy w osolonej wodzie, aż będzie miękka. Czas gotowania zależy od rodzaju fasoli. Można użyć innego rodzaju/koloru fasoli.

Piersi z kurczaka kroimy na małe kawałki, przyprawiamy (można dodać curry) i odstawiamy na pół godziny do lodówki. Cebulę kroimy w kostkę, pomidory sparzamy wrzątkiem, zdejmujemy skórkę i kroimy w kostkę. Cebulę i pomidory wrzucamy na patelnię i dusimy pod przykryciem, aż warzywa zmiękną. Następnie dodajemy kurczaka i dusimy, aż będzie ugotowany. Na końcu dodajemy ugotowana fasolę. Wszystko doprawiamy. Gulasz podajemy razem z plackiem ziemniaczanym.

Z podanych proporcji wychodzą 3 placki po węgierski z gulaszem z fasolką. 




Wartość energetyczna całej masy ziemniaczanej na placki – 490kcal 

Wartość energetyczna 1 placka ziemniaczanego (1/3 porcji) – 165kcal 

Wartość energetyczna całego gulaszu z fasolką – 515kcal 

Wartość energetyczna 1 porcji gulaszu (1/3 całości) – 170kcal 

Wartość energetyczna 1 placka po węgiersku z gulaszem – 335kcal



24 komentarze:

  1. A gdyby tak pomidory zastąpić przetartymi pomidorami (np z puszki), także żeby powstał bardziej sos pomodorowy do placka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można, ale będzie się lało, a to chodzi o bardziej stały farsz. Ale wszystko zależy kto co lubi.

      Usuń
  2. Wow ! Aż ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha!!! Na pewno wkrótce pojawi się na moim stole ;-) wspaniałe przepisy!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam wczoraj ale bez fasoli bo niezdazyła by sie namoczyć:-) danie rewelacja zajadałam sie z mężem z usmiechem na twarzy:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecę ci inny sposob na fasolę.Zalej fasolę wodą dodaj trochę soli i trochę oleju.Doprowadz do wrzenia.Od chwili kiedy zacznie się gotować gotujemy tak przez 20 min.Po tym czasie dolej szklankę zimnej wody i znowu od chwili zagotowania gotujemy 20 min. I tak powtarzamy 3-4 razy. A potem tylko już się delektujemy pyszną ,miękką fasolą.

      Usuń
  5. Wyglada super apetycznie. Bedzie obiad na jutro:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam dziś na obiad i jestem zachwycona! Uwielbiam fasolę, a w tym połączeniu jest mega pyszna:) na pewno nieraz powtórzę ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś wspaniałego :) nie wiedziałam,że placki ziemniaczane bez tłuszczu są też pyszne
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam dzisiaj... pierwszy raz placki bez mąki i tłuszczu i bardzo mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zamierzam zrobić jutro ale się boję co mi wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  11. A czy można zamienić na tę z puszki fasolę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dałam z puszki i też było dobre.

      Usuń
  12. I ty przy tych dniach chudniesz???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiad o kaloryczności 335kcal, to jak nie chudnąć? Akurat tego dania nie jadam, ale ogólnie na takim poziomie kalorycznym chudłam.

      Usuń
  13. Ja chyba też ułatwię sobie wykonanie fasolą z puszki. ;)
    Pani Magdo, co Pani o tym myśli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam fasolki z puszki i było całkiem ok

      Usuń
  14. Czy curry można czymś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio robiłam i ja osobiście następnym razem zrobie wogóle bez curry.A zastąpić możesz kurkumą.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź.

      Usuń