logo

logo

poniedziałek, 16 lutego 2015

Frytki z batatów


Bataty, nazywane słodkimi ziemniakami przygotowuje się tak samo jak ziemniaki, w sensie gotowania, pieczenia i wykorzystania w potrawach. Z punktu widzenia zdrowotnego są lepsze niż ziemniaki, mają więcej potasu, witaminy C, witamin z grupy B i zawierają beta karoten. Kaloryczność nieco większa – ziemniaki 77kcal/100g, a bataty 86kcal/100g. Dla urozmaicenia codziennej diety polecam spróbować. Uprzedzając pytania „Gdzie kupić?” – kupiłam w Biedronce i to w bardzo dobrej cenie jak na bataty. Inne sklepy: Alma, Piotr i Paweł.

Moja propozycja, to frytki z batatów, a właściwie z jednego, bo generalnie to dość duże warzywo. Bataty, które ja miałam ważyły średnio 600g sztuka. Przygotowanie frytek (dietetycznej wersji) takie samo jak w przypadku ziemniaków, czyli bataty obieramy ze skórki, kroimy na kształt frytek, obsypujemy przyprawami, wrzucamy na blaszkę z papierem do pieczenia i pieczemy około 40 minut w temperaturze 180 stopni. Pod koniec pieczenia można włączyć przypiekanie z góry. 



Wartość energetyczna frytek z batatów (1szt=600g) – 520kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 frytek) – 260kcal



22 komentarze:

  1. Witam. Rewelacyjny blog, bardzo żałuję że nie trafiłam na niego wcześniej (zaoszczędziłabym pieniędzy wyrzuconych na dietetyka). Brakuje mi tylko nawigacji "miesięcznej". Lubię czytać pierwsze wpisy na blogach, zwłaszcza tak dopracowanych jak ten, ale niełatwo się do niego dokopać:-) pozdrawiam. K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie jest inaczej. Wszystkie wpisy, które są przepisami są pogrupowane w działach w PRZEPISY (po prawej stronie bloga). Wszystkie inne wpisy o zdrowych produktach, ciekawostkach itp są we: WPROWADZENIE, ZDROWA KUCHNIA itp. - też po prawej stronie bloga. Nic w ten sposób Ci nie umknie, wszystko jest wrzucone w spis treści.

      Usuń
  2. Po ile te bataty są w Biedronce? albo ile wyszło za sztukę?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może kiedyś tyle kosztowały ,bo teraz kosztują prawie 8 zł w Biedronce,nie wiem dlaczego są takie drogie,u nas też mozna uprawiac ,może wtedy były by tańsze i można by było je jeść do woli ,bo sa takie pyszne,ja robię tak bataty kroję na 8 części polewam olejem w jakimś naczyniu ,posypuję solą pieprzem można też imbirem mielonym kładę na blachę wyłożoną sreberkiem lub papierem do pieczenia i piekę aż są miekkie i nie obieram ze skórki bo ona sama przy jedzeniu fajnie odchodzi,ja jak nie jem to nie jem ,ale jak skosztuję jedną cząstkę tego batata to nie mogę się od niego oderwać taki jest pyszny i nie potrzebne są inne słodycze mmmmmmmmmmmmmm

      Usuń
  3. ojej, nie widziałam w biedronce batatów. bardzo chciałabym spróbować z nich frytek, na razie jestem wierną fanką frytek z marchewki <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam sweet potato and chorizo zupe Jamiego Olivera. Petarda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wpisałam w google sweet potato and chorizo zupę, to na pierwszym miejscu jest mój blog :D

      Zatem to znak, że muszę rozeznać temat.

      Usuń
  5. jadłam frytki z batatów, rzeczywiście są mega pyszne, polecam też z dyni, marchewki i selera ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a jakimi przyprawami posypać bataty? zawsze mam problem z przyprawieniem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie po wielu próbach zostałam przy samej soli i to w minimalnej ilości.

      Usuń
  7. Frytki z batatów robiłam raz, ale porcję podzieliłam na 2 części. Pierwszą posypałam ziołami dalmatyńskimi (w składzie rozmaryn, oregano, bazylia, cząber, tymianek, szałwia, majeranek), drugą -czarnuszką. Obie posoliłam. Całej rodzinie bardziej smakowała wersja z czarnuszką!
    Batatów na frytki można nie obierać, trzeba tylko dokładnie wyszorować skórkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Trzeba je piec aż 40 minut?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak mi wyszło z czasem, wtedy były dobre.

      Usuń
  9. Fajna potrawa i nie ma tu tyle kalorii co w takich zwyczajnych frytkach ziemniaczanych. Powiem tak szczerze, że mam ochotę, na wypróbowanie tego przepisu i mam nadzieję, że wszystko się uda jak tu zostało to przedstawione, na zdjęciu. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za ten przepis bo zapowiada się pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz miałam okazję przygotować i jeść to cudo! Bardzo dobre i proste danie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Magdo coś wspaniałego, Twój blog to skarbnica pomysłów na pyszne obiady. Nic tylko próbować je po kolei.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały przepis na zdrową przekąskę. Mniam!
    Zapraszam do mnie: www.thinkhealthypz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. ja moje bataty nacieram jeszcze czosnkiem i nie są wtedy takie mdłe po upieczeniu .iga

    OdpowiedzUsuń
  14. Mdłe??? To są słodkie ziemniaki wiec mają słodki przepyszny smak. Jak sie nie lubi słodyczy to nie kupuje się slodkich ziemniaków :-)Ja je uwielbiam nawet bez rzadnych przypraw.

    OdpowiedzUsuń