logo

logo

sobota, 7 marca 2015

Omlet ze szpinakiem i pieczarkami






Składniki:

szpinak świeży (150g)
pieczarki (150g)
1 cebula (50g)
2 ząbki czosnku
2 jajka (120g)
przyprawy (sól, pieprz, chili)




Przygotowanie:
Szpinak zalewamy gorącą wodą, po chwili wyjmujemy i odsączamy na sicie. Wrzucamy na patelnię z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, pokrojonymi w plasterki pieczarkami i pokrojoną w kostkę cebulą. Całość dusimy pod przykryciem, co jakiś czas mieszając. Po odparowaniu nadmiaru wody przerzucamy wszystko do miski i studzimy. Następnie dodajemy dwa rozbełtane jajka i przyprawiamy. Rozgrzewamy patelnię i wylewamy na nią masę jajeczną. Dusimy pod przykryciem na małym ogniu, aż jajka się zetną. Patelnię można wysmarować kroplą oliwy, wtedy na pewno omlet zachowa swój kształt i bez problemu przełożymy go w całości na talerz.




Wartość energetyczna całego omleta – 250kcal




17 komentarzy:

  1. Prosto, zdrowo i bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaczynam przekonywać się do szpinaku, według mnie bez czosnku jest on niejadalny :D Twój omlecik brzmi zachęcająco, może któregoś razu się skuszę i przyrządzę sobie takie śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszota, już mi ślinka leci... :) Uwielbiam szpinak i takie cuda :) Już się nie mogę doczekać kiedy go zjem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj super pomysł u mnie taka kolacja będzie idealna :) Mniam mniam pychota. Ale najpierw robie oczyszczenie organizmu z toksyn czyli jem same warzywka. Dzień drugi u mnie zaczął się na prawdę na prawdę dobrze. Popijam sok z buraka marchewki pietruszki korzenia selera cytryny koperku kapusty pekińskiej :) I mam pełno energii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię omlety, ale jakoś dodatku pieczarek do omleta czy jajecznicy nie mogę przetrawić ;) Znaczy - nie pasują mi te pieczarki do jajek kompletnie :) Więc będę musiał je usunąć z przepisu, ale reszta - jak najbardziej :) Mam taką małą patelnię więc dziś będę takie malutkie omleciki serwował na kolację. Dzięki za przepis, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Omlet ze szpinakiem to doskonałę połaczenie. Dodatkowo takie danie kojarzy mi się z wiosną, która właśnie do nas zawitała. Szpiinak to siła, a sosik pieczarkowy do tego zestawienia dokłądnie jeszcze nie wiem, czy pasuje, ale trzeba przyznać, że wszystko, czyli całość wygląda naprawdę bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaraz zabieram sie do gotowania....dam znac po....😀

    OdpowiedzUsuń
  8. A czym można zastąpić szpinak, bo go nie lubię :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej wybrać inny z kilkunastu omletów na blogu ze składnikami, które się lubi.

      Usuń
    2. Można zastąpić jarmużem

      Usuń
  9. Wygląda fantastycznie. Połączenie dobrego smaku ze zdrowiem jest idealnym połączeniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne danie. Absolutnie moje smaki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio nawet szpinak blęduję do picia razem z pomarańczą. Także polecam a omlet pewnie też wypróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam szpinak i z ogromną chęcią wypróbuję Twój przepis, już czuje ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawa propozycja (jak dla mnie śniadaniowa) i na pewno z tego przepisu skorzystam.

    OdpowiedzUsuń