logo

logo

poniedziałek, 15 czerwca 2015

Deser z rabarbaru





Składniki:
rabarbar (500g)
woda (200ml+150ml)
1 galaretka cytrynowa
truskawki (300g)
jogurt naturalny (50g)








Przygotowanie:
Rabarbar obieramy, kroimy na mniejsze kawałki. Wrzucamy do garnka, podlewamy wodą (200ml) i dusimy pod przykryciem, aż się rozpadnie (około 15-20 minut). Po tym czasie powinniśmy mieć około 600g rabarbaru z wodą, dla pewności można zważyć. 

Przygotowujemy galaretkę. Do kubeczka wlewamy około 150ml wrzątku u rozpuszczamy w nim galaretkę. Zasada jest taka, że łącznie wszystkiego, czyli rozgotowanego w wodzie rabarbaru i galaretki mamy mieć około 750g – wtedy nasz deser będzie delikatną, lekko ściętą pianką, a nie zbitą galaretką.

Rabarbar i rozpuszczoną galaretkę miksujemy blenderem i rozlewamy do salaterek. Odstawiamy do lodówki na ok. 2 godziny. Po tym czasie polewamy deser zmiksowanymi z jogurtem truskawkami. Z podanych proporcji wychodzi 6 deserów.



Wartość energetyczna całości – 440kcal

Wartość energetyczna 1 porcji – 75cal




17 komentarzy:

  1. Że też nie mam rabarbaru w domu....a wygląda tak pysznie,mniam :) Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. galaretka taka z cukrem i sztucznymi barwnikami? To chyba niezbyt zdrowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozwalają mnie takie komentarze... Galaretka urosła do rangi cyjanku niemalże... Ania

      Usuń
    2. Nie czepiaj się tylko zrób sobie galaretkę z herbaty owocowej bez cukru i agaru - będziesz miał zdrowiej Szukasz problemów tam gdzie ich nie ma...

      Usuń
    3. moj ty Boze, jak nic po takiej galaretce sie otrruje.
      jak nic, nie jem od dzisiaj!!!!!
      ide do mc donalda hahaha tam pewnie zdrowiej.
      ps. sorry za pisownie ale nie mam polskich znakow

      Usuń
    4. tu niby zdrowe przepisy (tytuł bloga: "smak zdrowia"), ale ze zdrowym odżywianiem nie ma to wiele wspólnego. Jest jeszcze inna alternatywa dla McDonaldsa, niż słodycze robione w domu - taka naprawdę zdrowa: NIE JEDZENIE SŁODYCZY. Dlaczego nikt na to nie wpadł?

      Usuń
    5. To nie jedz są tacy że lubią zjeść coś słodkiego raz na jakiś czas.Niby czemu masz zmuszać innych żeby nie jedli słodkiego? Nawet dietetycy tego nie zabraniają.Nie pasuje ci to zmień bloga i po kłopocie.

      Usuń
  3. Świetny, zdrowy deser :) (pomimo tej galaretki, którą to anonim tak bardzo krytykuje, lekka przeginka). Na pewno przypadnie do gustu dzieciakom, które nie przepadają za kwaskowatością rabarbaru. Fajna wersja byłaby także gdyby zmiksować same truskawki a na górę dać kleksa bitej śmietany ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszny deser! Polecam wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam rabarbar :) I jak ładnie wygląda, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny deser, ładnie wygląda, smakuje orzeźwiająco, polecam, delikatny i smaczny:) Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis, deser wygląda nie dość że smakowicie, to cieszy oko swoimi ślicznymi, zachęcającymi i żywymi kolorami. Połączenie tego zielonego koloru z tym różowo-czerwonym wygląda naprawdę bardzo ładnie i apetycznie. Smak tego deseru musi być wprost cudowny, na pewno wypróbuję ten przepis, idealny na letnie popołudnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Również polecam! wygląda super, jak na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam rabarbar. To musi być pyszne i super zdrowe! W tym tygodniu spróbuję to zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze można zamiennie dodać do deserku żelatyny, bądź użyć agar-agar (roślinny) i doprawić sokiem z cytryny, skórka cytrynową i ewentualnie miodem, dla potrzeby słodyczy. Wersja dla lękających się gotowych galaretek:)

    OdpowiedzUsuń