logo

logo

środa, 21 października 2015

Surówka ze świeżych buraków






Składniki:
buraki czerwone surowe (300g)
1 jabłko (150g)
1 mała cebula (50g)
przyprawy (sól, pieprz)
 








Przygotowanie:
Buraki i jabłko obieramy, następnie trzemy na tarce na grubych oczkach. Cebulę lub świeży szczypiorek wraz z cebulkami drobno siekamy. Wszystkie składniki mieszamy i przyprawiamy jedynie solą i pieprzem.
Jest to delikatna i słodka surówka. Można pokombinować z odrobiną soku z cytryny lub z octem cytrynowym, choć polecam w wersji naturalnej, nawet z pominięciem soli.


 
Wartość energetyczna całej surówki – 250kcal

Wartość energetyczna jednej porcji (1/3 surówki) – 85kcal




10 komentarzy:

  1. Witaj. Promujemy przepisy blogerów. Może zechciałabyś dodać swojego bloga do naszego Katalogu Smaków? Dołącz do nas, a nie pożałujesz :)
    W razie jakichkolwiek pytań pisz na: kontakt@katalogsmakow.pl
    Pozdrawiamy serdecznie, www.katalogsmakow.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Surówka jest genialna! Łatwa, błyskawiczna i doskonała w smaku. Pierwszy raz jadłam surowego buraka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat dzisiaj zastanawialam sie co dac do miesa no i mam -wyprubuje,jestem pewna ze dobre bo Madzia swietnie gotuje,pozdrawiam Cie Madziu i dzieki za wszystko Jolanta

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat dzisiaj zastanawialam sie co dac do miesa no i mam -wyprubuje,jestem pewna ze dobre bo Madzia swietnie gotuje,pozdrawiam Cie Madziu i dzieki za wszystko Jolanta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe czy smakowała surówka ;-) Niestety na drugi dzień już nie jest taka smaczna. Trzeba ją zjeść zaraz po przygotowaniu. Zresztą pewnie tak jest najzdrowiej :-)

      Usuń
  5. Witam serdeczne. Jestem fanką bloga od marca 2015 i udało mi się zrzucić kilka zbędnych kilogramów (10) a przede wszystkim uspokoiły się moje sensacje żołądkowe. Rodzinie też smakują potrawy (nie mają wyjścia ;) Ale nie o tym chciałam dzisiaj napisać. Mam gorącą prośbę - przenoś surówki, sałatki, mięsa i inne smakołyki do działów tematycznych, bo czasem trzeba długo szukać potrawy, bo była na stronie głównej kilka miesięcy temu a w dziale np. surówki i sałatki jej nie ma. I jeszcze jedno - bardzo dziękuję za tego bloga. Chylę czoła. Tak trzymaj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbieram się do tego, ale to nie takie proste. Niestety to wymaga kilku godzin pracy w programie, którego szczerze nienawidzę :) Ale ok, postaram się nadrobić.

      Usuń
  6. Surówka wypróbowana z tym że robiłam z buraków ,które zostały mi po kiszeniu barszczu. Wyszła pycha. Jem ja do obiadu ale i do kanapek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo miłe zaskoczenie smakiem. Odkrycie roku wręcz :) Pyszne i zdrowe.Surówka na stałe wchodzi do mojego menu.

    OdpowiedzUsuń
  8. extra szybka i extra smaczna, polecam

    OdpowiedzUsuń