logo

logo

poniedziałek, 16 listopada 2015

Makaron z cukinią i marchewką




Składniki:
makaron suchy (100g)
cukinia (250g)
marchewka (200g)
cebula (100g)
mleko (100ml)
1 łyżka mąki pełnoziarnistej (20g)
przyprawy (sól, pieprz)




 

Przygotowanie:
Makaron gotujemy. Cebulę kroimy w kostkę, solimy i dusimy na patelni pod przykryciem do miękkości. W razie potrzeby podlewamy wodą. Cukinię kroimy na plasterki, jeśli jest zbyt duża można kroić na połówki lub ćwiartki. Marchewkę kroimy na cienkie plasterki lub paski – można użyć do tego obieraczki do warzyw, wtedy plasterki będą naprawdę cienkie. Warzywa wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy około 3 minut, po czym odcedzamy. Do garnka wrzucamy ugotowany makaron, duszoną cebulę i podgotowane warzywa. W zimnym mleku rozprowadzamy mąkę z przyprawami i zalewamy tym makaron z warzywami. Podgrzewamy kilka minut, od czasu do czasu mieszając, aż biały sos zrobi się gęsty. Przyprawiamy według uznania, w moim przypadku była to tylko sól i odrobina pieprzu.



Wartość energetyczna całego makaronu z warzywami – 590kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 makaronu z warzywami) – 295kcal 




10 komentarzy:

  1. Dzieki serdeczne Madziu za ten przepis !A tak juz tesknilam za makaronem.Ja dam gruboziarnisty.Madziu kochanie musze ci sie pochwalic ze wcale nie bedac glodna a nawet nie zjadlam 6-ciu dan tylko 5 -Madziu Schudlam 12 kg/3 miesiace i to cudownie bo chudlam powoli i nic mi nie wisi a mam 59 lat.Jeszcze raz dzieki za te diete,jestes kochana.Nadal jem te posilki dodaje wiecej ale prawde mowiac nie jestem juz wcale glodna i nawet nie ciagnie mnie do slodyczy,bo wiem ze juz w moim wieku nalezy sie zastanowic odchudzajac sie,zreszta tak pyszne te twoje przepisy ze nie mam slow.Gotuje nawet na 5 dni,np.mieso a nawet gotowane warzywa,z ktorych na biezaco kiedy chce dodaje jogurt czy olej.Bardzo mi podszedl olej kokosowy i na nim bazuje i polecam.Pozdrawiam serdecznie ciebie i Twoich siostrzencow Jolanta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i życzę powodzenia w utrzymaniu nowego stylu żywienia, bo najgorsze to wytrwać po wszystkim i utrzymać to, co się osiągnęło.

      Usuń
  2. Dzieki serdeczne Madziu za ten przepis !A tak juz tesknilam za makaronem.Ja dam gruboziarnisty.Madziu kochanie musze ci sie pochwalic ze wcale nie bedac glodna a nawet nie zjadlam 6-ciu dan tylko 5 -Madziu Schudlam 12 kg/3 miesiace i to cudownie bo chudlam powoli i nic mi nie wisi a mam 59 lat.Jeszcze raz dzieki za te diete,jestes kochana.Nadal jem te posilki dodaje wiecej ale prawde mowiac nie jestem juz wcale glodna i nawet nie ciagnie mnie do slodyczy,bo wiem ze juz w moim wieku nalezy sie zastanowic odchudzajac sie,zreszta tak pyszne te twoje przepisy ze nie mam slow.Gotuje nawet na 5 dni,np.mieso a nawet gotowane warzywa,z ktorych na biezaco kiedy chce dodaje jogurt czy olej.Bardzo mi podszedl olej kokosowy i na nim bazuje i polecam.Pozdrawiam serdecznie ciebie i Twoich siostrzencow Jolanta

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic dodać nic ująć. pyszne szybkie i pożywne a przede wszystkim zdrowe.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie jadłam takiego połączenia składników, ale z pewnością spróbuję. Dzieki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłam, ale pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny, szybki i co ważne tajni sposób na pyszny obiad ��. Dzięki wielkie i proszę o więcej takich. Pozdrawiam Marcin

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł i na dodatek mega szybki! Ze względu na pracę takie cuda cenię obecnie jak najdroższy skarb!
    Jeżeli chodzi o makaron i cukienię, znalazłem coś ciekawego także na http://jemyzdrowo.pl/. Myślę ze makaronowe robaczki też warto przetestować! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Danie jest pyszne, polecam, Anka :)

    OdpowiedzUsuń