logo

logo

czwartek, 10 marca 2016

Omlet ze szpinakiem i serem feta




Składniki:
2 jajka (120g)
mleko (50ml)
ser typu feta (50g)
szpinak (150g)
1 mała cebula (50g)
1 ząbek czosnku

natka pietruszki
oliwa (5ml)
przyprawy (sól, pieprz)


 


Przygotowanie:
Cebulę kroimy w kostkę, czosnek przeciskamy przez praskę, wrzucamy na patelnię, solimy i podlewamy odrobiną wody. Dusimy pod przykryciem do miękkości. Do cebuli dodajemy rozdrobniony szpinak i na małym ogniu doprowadzamy do odparowania nadmiaru wody.

 

Do miski wbijamy 2 jajka, dodajemy mleko, przyprawy, posiekaną natkę pietruszki i roztrzepujemy dokładnie, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Patelnię rozgrzewamy, wlewamy kilka kropli oliwy i rozsmarowujemy ją pędzelkiem. Dzięki oliwie omlet nie będzie przywierał i zachowa ładny wygląd. Na rozgrzaną patelnię wylewamy jajka, przykrywamy pokrywką i smażymy na bardzo małym ogniu. Kiedy wierzch omleta będzie ścięty, na połowę wykładamy szpinak i pokrojony w kostkę ser typu feta. Omlet zawijamy, trzymamy na ogniu jeszcze 2-3 minuty i przekładamy na talerz.


Wartość energetyczna całego omleta – 420kcal 

20 komentarzy:

  1. Mniam, to zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i mam juz obiad na jutrzejszy dzionek,dziękuje bardzo. Szukałam rybki ze szpinakiem ale nie znalazłam, ale za to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam ani za feta ani za szpinakiem:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślisz,że kogoś to interesuje?

      Usuń
  5. I want to thank the blogger very much not only for this post but also for his all previous efforts. ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Magdo, Pani powinna występować w telewizji w programie o zdrowym trybie życia te wszystkie artystki przy Pani wysiadają,są bez szans. Pani wiedza, talent, polot, smak, poczucie estetyki, brak mi słów . Pani blog /lepszego nie ma i długo nie będzie/powala i daje takiego kopa,że chce się żyć ,gotować, tworzyć te cudowne zdrowe i zarazem proste potrawy. Chylę czoła zawsze wydawało mi się ,że też jestem niezła w te klocki ale tak było dopóki nie natknęłam się na Pani bloga.Gratuluję z całego serca, mąż zapewne wie ,że ma w domu skarb- szczęściarz. Wszystkiego dobrego dla Państwa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tylko wpisałam Smak Zdrowia i już mam pomysł na szybki i zapewne smaczny obiad bo wszystko lubię. Lecę do sklepu po fetę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Już po obiedzie. Było pysznie!!!
    Farszu mam jeszcze na 2 dni więc będę się delektować jeszcze trochę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne dodatki, często robię omlet właśnie z fetą, ale jakoś nigdy ze szpinakiem. Wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne połączenie, szpinak dosmaczony, dziękuję za inspirację :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystko to co lubię będę musiała spróbowac

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesteśmy grupą prywatnych inwestorów z ponad 10-letnim doświadczeniem w dziedzinie kredytów i inwestycji. Jesteśmy podając wszystkie kredyty we wszystkich obszarach € 5000 do € 5.000.000. Ustawić okres spłaty, a stopa procentowa wynosi 2%. Zaletą jest to, że u nas można dostać kredytu w ciągu 24 godzin, a zaczniesz płacić od czwartego miesiąca po uzyskaniu kredytu. Aby uzyskać więcej informacji, proszę skontaktować się z nami poprzez e-mail: lavignedupuit@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. do Pissra ..... nie wstyd Ci tutaj swą chciwość wystawiać ??

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest przepyszne. Juz kilka razy pojawil sie na moje sniadanie. Dorzucam jeszcze syszone pomidory. Wzbogaca smak

    OdpowiedzUsuń