logo

logo

środa, 8 czerwca 2016

Makaron kukurydziany (bezglutenowy)

Dla odmiany makaron kukurydziany, ze względu na częste pytania o dania bezglutenowe. Skład tego makaronu to pełnoziarnista mąka kukurydziana, płatki ziemniaczane i woda, a dla wersji kolorystycznej papryka i szpinak w proszku. Makaron ten nie zawiera glutenu, pszenicy, soi, orzechów, jaj, drożdży i laktozy, więc jest bezpieczny dla alergików.

Wartości odżywcze dla 100g makaronu (suchego):
Wartość energetyczna –364kcal
Białko – 4,4g
Węglowodany – 82,5g – z tego cukier – 1,8g
Tłuszcz – 1,4g – w tym nasycone kwasy tłuszczowe – 0,4g
Błonnik – 2,0g
Sól – 0,45g

81 komentarzy:

  1. Kukurydza chyba każda ma GMO, więc chyba inne makarony lepsze ;-) Ryżowy???
    Mariola

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest może najsmaczniejszy, ale wiadomo, dla alergików niezbędny!

    OdpowiedzUsuń
  3. O! Takich informacji właśnie szukałem. Jestem teraz bardziej oświecony, dzięki. Aż teraz będę błyszczał wiedzą cały dzień.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy taki makaron jest dużo droższy od normalnego....?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że niestety tak...

      Usuń
    2. średnio około 8 zł za 500 g. Można oczywiście znaleźć takie za 20 zł. W Biedronce sąkukurydziane makarony chyba za 5 zł

      Usuń
  5. Cos czego szukalam :) zdrowe i smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niekoniecznie smaczne....ale można się przekonać do wszystkiego

      Usuń
  6. Wygląda świetnie, samo zdrowie, ale nigdy nie próbowałam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Niby bezglutenowe ale całkiem smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis. Zdrowie jest najważniejsze. U nas też można znaleźć sporo ciekawostek i porad, zapraszamy na Medyczną Polskę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aż sprawdziłam czy nie doczytałam..to tylko opis makaronu...smacznego

      Usuń
  10. wygląda pysznie i przede wszystkim zdrowo, a to najważniejsze. Dobra dieta to podstawa:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie smakuje lepiej niż zwykły :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie wygląda ten makaron.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny przepis! Na pewno coś nowego kuchni w tym tygodniu u mnie się pojawi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda bardzo apetycznie. Będę musiała przetestować!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kupiłem sobie taki, na spróbowanie i tez w związku z wizytą znajomego z celiakią. Dobrze, że rynek wyczuł niszę i wypełnai ja produktami.

    OdpowiedzUsuń
  16. Też uważam, że nie rewelacja .... .

    OdpowiedzUsuń
  17. słyszałam, że dobrze jest raz w tygodniu zrobić sobie przerwę od glutenu, czy to prawda?

    OdpowiedzUsuń
  18. rzeczywiście znam, jest bardzo smaczny i fajny jeśli chodzi o wartościowość posiłku także również polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi nie koniecznie smakuje , ale do wszystkiego można się przekonać myśląc o zdrowiu

      Usuń
  19. Super sprawa z tym makaronem. Jestem uczulona na jajka, a na moje nieszczęście uwielbiam makarony. Czy kroś wie, gdzie go można dostać?

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpowiedzi
    1. nie żebym się czepiała.....to opis makaronu

      Usuń
  21. Makaron dostaniesz w kazdym markecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niekoniecznie....zależy od miasta...

      Usuń
  22. Makaron dostaniesz w kazdym markecie.

    OdpowiedzUsuń
  23. super sprawa, często taki robię i bardzo fajnie smakuje z dodatkami :) polecam wszystkim :0

    OdpowiedzUsuń
  24. Pierwszy raz jadłem makaron kukurydziany, dobrze smakował

    OdpowiedzUsuń
  25. Coraz więcej produktów i możliwości dla ludzi nie tolerujących glutenu :) w dobrym kierunku to zmierza, super!

    OdpowiedzUsuń
  26. Naprawdę dobra alternatywa dla alergików!

    OdpowiedzUsuń
  27. coś wspaniałego, sama od niedawna wiem, że nie powinnam jeść glutenu więc takie przepisy mi się bardzo przydadzą :) dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Apetycznie i zdrowo :) Czy taki makaron różni się w smaku od tradycyjnego pszennego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różni się, trzeba spróbować, ciężko opisać.

      Usuń
  29. Na prawdę warto się nim posilać!

    OdpowiedzUsuń
  30. przerwa od glutenu raz w tygodniu jest dobra

    OdpowiedzUsuń
  31. Staram się nie jeść glutenu więc bardzo dziękuję za przydatny wpis;)

    OdpowiedzUsuń
  32. robię ten marakon już od jakiegoś czasu i naprawdę nie ma sobie równych :) polecam każdemu ten przepisik :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Smakowicie wygląda :) wprowadzam zmiany prozdrowotne i zwracam uwagę na to co jem i piję - uzdatniłam sobie wodę filtrem molekularnym z mineralizacją - i teraz tylko muszę pamiętać o tym, żeby regularnie pić wodę

    OdpowiedzUsuń
  34. jedzenie, które nie tylko jest zdrowe, ale także pożywne, smaczne i po prostu dodające energii :) oby więcej takich kulinarnych odkryć!

    OdpowiedzUsuń
  35. Przepis bezglutenowy ale przepyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Znakomita propozycja! Z chęcią spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  37. I do tego jest rzeczywiście smaczny :D

    OdpowiedzUsuń
  38. Wypróbowała. Polecam. Pysznie i zdrowo ;) i nie tak drogo, jeśli to dla kogoś ważne.

    OdpowiedzUsuń
  39. A z jakiej kukurydzy jest tworzony? Chyba nie z kukurydzy GMO :/

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie jadłem jeszcze nigdy takiego makaronu, ale będę musiał spróbować. Tym bardziej, że tyle osób go zachwala. ;)

    OdpowiedzUsuń