logo

logo

czwartek, 6 października 2016

Jesienna przekąska - suszone jabłka

Suszone jabłka to zdrowa i smaczna alternatywa dla słodyczy.  Można je zrobić w piekarniku, co jest przedsięwzięciem dość czasochłonnym, ale na pewno zdrowym. Przepis na domowe jabłka przypominam i polecam tutaj.

Jeśli nie macie czasu ani ochoty się w to bawić, można poszukać gotowych suszonych jabłek. Najlepiej unikać marketów i owoców na wagę, których pochodzenia i składu nie znamy. Miałam okazję ostatnio spróbować suszonych jabłek bez konserwantów, barwników, bez cukru, bez polepszaczy smaku i zapachu. Zakupione w sklepie ze zdrową żywnością Badapak.




  




Suszone jabłka ze skórką - lekko kwaskowe, z jabłek Antonówka

 




Suszone jabłka bez skórki - słodkie, pakowane w porcje








 


Kostka jabłkowa - ze skórką, kwaskowa, dobry dodatek do deserów







Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad złotym środkiem pomiędzy czasochłonnym i kosztownym energetycznie piekarnikiem, a produktem gotowym - suszarka do owoców i warzyw. Kto posiada i podzieli się opinią? Koszty, czas... opłacalne rozwiązanie czy niekoniecznie?

21 komentarzy:

  1. Suszarka wydaje się być najlepszym rozwiązanie, niestety jeszcze nie dorobiłam się takiego urządzenia, być może za parę lat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swojego czasu robilam suszone jablka na piecyku typu "koza" - wychodzily swietne, w calym domu pieknie pachnialo, tylko trzeba ich bylo pilnowac, zeby sie nie zweglily (co oczywiscie zdarzylo sie hmm... kilka razy) [TWSM]

    OdpowiedzUsuń
  3. Chipsy owocowe, to świetna alternatywa dla niezdrowych, słonych przekąsek i chipsów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności, zajadam się jabłkami suszonymi w zimie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne, zdrowe - szkoda, że kupne kosztują takie kolosalne pieniądze, jak za wołowinę wysokiej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna przekąska. Zawiera błonnik i kwas chlorogenowy, które są bardzo pomocne przy odchudzaniu, więc warto zastąpić takimi "chipsami" inne przegryzki.
    Pozdrawiam i zapraszam na odchudzamy.net.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Smak dzieciństwa! Kiedyś widziałam podobne w sklepie, kupiłam ale to jednak nie to samo. Nie smakują tak dobrze, jak te robione osobiście przez babcię, gdy było się jeszcze szczeniakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie zdrowe chipsy :) Same witaminki, zapraszam również do mnie, a tam post o naturalnych sposobach radzenia sobie z przeziębieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Suszarka to najlepszy pomysł, ale warto dobrze przemyśleć jej zakup, żeby nie skończyło się tak, że posuszymy coś kilka razy i damy sobie spokój, jak nie, to jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Suszarka to super pomysł. Mam i używam. Polecam bardzo.Do suszenia owoców , ziół , grzybów , a nawet warzyw . Czas suszenia zależy od tego co suszymy .Wiadomo , że zioła ususzą się szybko.Owoce i warzywa oraz grzyby w zależności od tego na jaką grubość się je pokroi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Smaczna i łatwa w przygotowaniu przekąska z polskich jabłek smakuje najlepiej. Świetny wpis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dostałam kiedyś dwa wielkie opakowania suszonych jabłek od znajomych. Smakowały niebiańsko, pochodziły z ich jabłonek i były suszone na słońcu. Smak słodko kwaśnawy niesamowity. Miałam zdrowe przekąski na zimowe wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jabłka - czy suszone czy nie zawsze są dobrą opcją. Ale jesienią te suszone przebijają wszystko. Słodki zapach, fajny klimat. Jednak nigdy nie kupiłabym nic gotowego.

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja babcia je robi, uwielbiam :) swoją drogą znalazłem stronkę na której dobrałem sobie dietę. Można powiedzieć, że zaryzykowałem ale jestem zadowolony, bo wszystko jest przejrzyście opisane i dopasowane indywidualnie. Macie link: http://dieta-personalna.eu/A1/554dc3737e/ i mam nadzieję, że nikt się nie obrazi o to, że tutaj to wstawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja suszyłam w suszarce, smaczna i zdrowa przekąska :)

    OdpowiedzUsuń