logo

logo

wtorek, 28 lutego 2017

Deser z nasion chia

Ostatnio bardzo popularny stał się deser z nasion chia i mleka kokosowego. Nie miałam mleka kokosowego, a poza tym jest ono dość kaloryczne, bo ma 203kcal/100g. Porównawczo mleko 2% ma 51kcal/100g, a mleko 3,2% ma 61kcal/100g. Deser zrobiłam zatem z mlekiem krowim 2%.


Składniki:
mleko (500ml)
nasiona chia (100g)
miód (50g)
 




Przygotowanie:
Do naczynia wlewamy zimne mleko, dodajemy miód i dokładnie mieszamy, aż do całkowitego rozpuszczenia miodu. Następnie dodajemy suche nasiona chia i wstawiamy do lodówki na około 1 godzinę. Co 10-15 minut mieszamy, żeby nie powstawały grudki. Kiedy nasza mieszanina zgęstnieje przekładamy ją do szklanek lub pucharków. Z tej ilości, którą podałam wystarczy nam na 6 deserów. Na wierzchu dodajemy dowolne owoce, zmiksowane lub w sezonie świeże, np. maliny, porzeczki, brzoskwinie. Można dodać również niskokaloryczne dżemy owocowe.


Wartość energetyczna całości (bez owoców) – 900kcal

Wartość energetyczna 1 deseru (bez owoców) – 150kcal 



14 komentarzy:

  1. O! Dziękuje za ten przepis😁! Nasiona bardzo na czasie a nie bardzo wiedziałam jak się za niego zabrać ...dietetycznie. Jesteś nieoceniona! Jutro robię!

    OdpowiedzUsuń
  2. Troche za duzo tych nasion u Ciebie na porcje. Nie powinno spozywac sie ich tak duzo jednego dnia. Przykladowa strona:
    "Zaleca się je spożywać regularnie, pamiętając, aby ich dzienne spożycie nie przekraczało 15 g (ok. 3 łyżeczek).
    http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/medycyna-niekonwencjonalna/szalwia-hiszpanska-nasiona-chia-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_36493.html"
    Ale takich informacji jest bardzo duzo w internecie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze powiem, że przepis przerobiłam z eleganckiej i nowoczesnej książki, gdzie ta porcja była podzielona na 3 desery, więc jeszcze więcej. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić 6 deserków i wtedy będzie w normie. Zmienię w przepisie w takim razie, żeby było dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Madziu mleczko kokosowe jest bardzo kaloryczne, ale za to mleko kokosowe ma z 20 kcal na 100ml. Używam, choć w smaku nie jest jakieś naj. No i jest drogie więc robię je sama

    OdpowiedzUsuń
  5. Madziu mleczko kokosowe jest bardzo kaloryczne, ale za to mleko kokosowe ma z 20 kcal na 100ml. Używam, choć w smaku nie jest jakieś naj. No i jest drogie więc robię je sama

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie wygląda ten deserek, muszę wypróbować przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwazam ze jakas dziwna moda nastala na te mleka roslinne.Nie jestem za nimi gdyz po pierwsze sa to owoce nie naszego klimatu a po drugie kto?opracowal jakikolwiek badania na temat tych roslinnych napojow.uwazam ze mleko krowie jesli nie ma przeciwskazan zdrowotnych typu alergie brak enzymu trawiacego kazeine itp.powinno sie uzywac chociazby ze wzgledu na wapn i co za tym idzie zdrowe kosci.Ja osobiscie nie uzywam tych mleczek a spozywam mleko krowie i cala rodzina a mam juz troche latek i nie mam osteoporozy.To jest tylko moje prywatne zdanie.Pozdrawiam wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze odnosnie "chia",dietetycy nie zalecaja tych nasion gdyz rzeczywiscie "prawdopodobnie nie sa zdrowe"a wartym zastosowania nasze rodzime siemie lniane i duuuuzo tansze a wlasciwosci te same a moze i lepsze bo nasze!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze odnosnie "chia",dietetycy nie zalecaja tych nasion gdyz rzeczywiscie "prawdopodobnie nie sa zdrowe"a wartym zastosowania nasze rodzime siemie lniane i duuuuzo tansze a wlasciwosci te same a moze i lepsze bo nasze!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwazam ze jakas dziwna moda nastala na te mleka roslinne.Nie jestem za nimi gdyz po pierwsze sa to owoce nie naszego klimatu a po drugie kto?opracowal jakikolwiek badania na temat tych roslinnych napojow.uwazam ze mleko krowie jesli nie ma przeciwskazan zdrowotnych typu alergie brak enzymu trawiacego kazeine itp.powinno sie uzywac chociazby ze wzgledu na wapn i co za tym idzie zdrowe kosci.Ja osobiscie nie uzywam tych mleczek a spozywam mleko krowie i cala rodzina a mam juz troche latek i nie mam osteoporozy.To jest tylko moje prywatne zdanie.Pozdrawiam wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  11. W końcu przepis bez mleka roślinnego! :) Brawo za normalne podejście :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie ja też nie rozumiem. Różne przepisy i gotowe do kupienia desery z chia zawierają w sobie znacznie większe ilości tych nasion, niż dzienna porcja dopuszczalna na dzień do spożycia, która podana jest na opakowaniach, tj. zaledwie 15 g. Oczywiście te nasionka pęcznieją więc deseru zrobionego z 15 g chia i 100 ml płynu nie jest w cale tak mało, niemniej gotowce są dużo większe. Jaka jest prawidłowa dawka dzienna ???

    OdpowiedzUsuń