logo

logo

poniedziałek, 5 listopada 2012

Naleśniki marchewkowe z musem jabłkowym





Składniki:
mus marchewkowy (150g)
mleko (150ml)
woda (200ml)
mąka pszenna (100g)
1 jajko (60g)

przepis na mus marchewkowe tutaj

 



Przygotowanie:
Mus marchewkowy przygotowujemy ze 100g marchewki, wcześniej ugotowanej do miękkości, którą później miksujemy z 50ml wody. Do zimnego musu wlewamy mleko, wodę, wbijamy jajko i wsypujemy mąkę. Wszystko miksujemy. Smażymy naleśniki na patelni, bardzo cienkie. Podałam je z niesłodzonym musem jabłkowym, ok. 2 duże łyżki (100g) na jednego naleśnika.



Wskazówki techniczne:

 
Ciasto różni się od dyniowego, na surowo jest bardziej pianką, więc miałam problem z przewracaniem na dużej patelni. Mała patelnia jest do nich idealna – 16cm. Z podanych proporcji wychodzi 12 małych naleśników.




Wartość energetyczna całego ciasta na naleśniki marchewkowe – 525kcal

Wartość energetyczna 1 małego naleśnika – 45kcal

Wartość energetyczna 1 małego naleśnika z musem jabłkowym – 80kcal 

 

10 komentarzy:

  1. Mmmm, wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. kurcze u Ciebie jakiś szał marchewkowy :))

    OdpowiedzUsuń
  3. jeju wyglądają przecudnie!
    jestem fanką Twojego bloga! ;)))

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłem :) wyszły prawie jak na zdjęciu :) można naprawdę cienkie je smażyć, pierwsze 3 zrobiłem trochę grubsze... nic się nie stało po za tym że są ... grubsze :P i trzeba było troszkę dłużej je smażyć...i można je jeszcze troszkę odchudzić :) bo zamiast mleka dałem w całości wodę:) dziękuję i powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja ostatnio jestem w temacie diety bez pszenicy. w ziwiązku z tym mam pytanie czym w miarę tanim (nie jak mąka migdałowa,ryżowa czy inna której ok.200g kosztuje 12-16zł) można zastąpic mąkę pszenną??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam zamienników aż tak. Bazuję na pszennej pełnoziarnistej i tyle.

      Usuń
  6. trochę mi przywierały do patelni, ale to moja wina, bo dałam troszkę więcej musu, przez to pewnie były ciut cięższe, ale wyszły śliczne, pomarańczowe, w smaku są świetnie! :)
    tola

    OdpowiedzUsuń
  7. jaki to jest mały naleśnik z jakiej patelni???

    OdpowiedzUsuń