logo

logo

wtorek, 6 listopada 2012

Przekładaniec marchewkowy

Sprawdzona wersja alternatywy dla dyniowego przekładańca. Dla odmiany z kremem waniliowo-marchewkowym, ale możecie też zrobić czysty biały waniliowy.

Składniki:
2 jajka (120g)
cukier (30g)
mąka pszenna (50g)
mus marchewkowy (200g)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na krem:
1 serek waniliowy Danio (150g)
mus marchewkowy (150g)
gorąca woda (50ml)
żelatyna (10g) 
 
przepis na mus marchewkowe tutaj





Przygotowanie:
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy cukier i kolejno żółtka ciągle miksując. Powoli dodajemy mus marchewkowy i miksujemy do uzyskania jednolitego koloru. Na koniec dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszamy łyżką. Nie używamy miksera, żeby nie stracić puszystości ciasta. Foremkę o wymiarach 15cmx30cm wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy do niej naszą masę biszkoptową. Pieczemy w temperaturze 180st. ok. 40 minut, aż ciasto się przyrumieni i w środku nie będzie mokre. Po upływie czasu wyciągamy i studzimy. Na pewno biszkopt opadnie, przez mokrą marchewkę, ale spokojnie powinien być na tyle wysoki, że da się go później przekroić wzdłuż na dwa placki.

Krem waniliowo-marchewkowy przygotowujemy z serka waniliowego typu Danio i musu marchewkowego. W gorącej wodzie rozpuszczamy żelatynę i wmiksowujemy ją do serka z musem. Przekrojone placki przekładamy lekko tężejącym kremem waniliowym. Z podanych proporcji wychodzi 12 kawałków.




Wartość energetyczna całego przekładańca marchewkowego – 770kcal

Wartość energetyczna 1 kawałka – 65kcal 



16 komentarzy:

  1. Ciasto marchewkowe należy do moich jesiennych faworytów. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko ok ale jak zrobić ten mus marchewkowy .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wxzoraj się rozpisywałam o tym, jest na stronie głównej jeszcze, w wolnej chwili porobię linki.

      Usuń
  3. a ja mam takie pytanie, zaciekwaiło mnie to że w przepisie z dyni jest 100 gr mąki a tu 50 :) on jest jakiś cięzszy bardziej kaloryczny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to nie pomyłka :) Nie wiem czy dynia jest Ci obca czy nie, więc odpiszę tak ogólnie do wszystkich. Dynia po ugotowaniu jest taka, że jak palcem przyciśniesz, to zgnieciesz. Marchewka jest stała, więc po zmiksowaniu mus dyniowy jest bardziej wodnisty, stąd więcej mąki. Nawet jak miksowałam dynię bez wody na mus była bardziej wodnista niż marchewka miksowana z wodą. Więc jak się okazało, ciasto marchewkowe jest jeszcze bardziej dietetyczne :)

      Usuń
    2. rozumiem :) rzeczywiście dynia do mnie nie przemawia :PPa czy wychodzi przez to niższy od dyniowego?

      Usuń
    3. To co upieczone to nie, mniej więcej wysokość podobna. Tylko zauważ, że w tej wersji krem to nie tylko Danio jak tamtym, ale jest sporo w tym marchewki. To co upieczone dyniowe czy marchewkowe, wysokość podobna. Ale patrząc na całość ciasta, to marchewkowe wyższe.

      Usuń
    4. ok dzięki za rozwianie wątpliwości :)

      Usuń
  4. ja czekam na nowości , bo pewnie coś tam pichcisz ;p :))

    pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, dopadło mnie choróbsko, dzieci też, więc wiesz jak to jest... trzeba z nimi zostać w domu... nie chodzę do pracy... i kombinuję w czasie nudy domowej :D Coś nowego będzie na pewno :)

      Usuń
  5. Bardzo opadło mi to ciasto po upieczeniu. Nie dało się go przełożyć kremem. Dałam więc go na górę. Ciasto ogólnie jest smaczne. Dzisiaj powtórka. Zamierzam dać stevię w proszku zamiast cukru. Zobaczę, jak wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ono takie jest mokre, choć mi nie opadło zbyt mocno, ale trochę tak.

      Usuń
  6. kilka razy robiłem już to ciasto, wyjątkowo smaczne, no i mało kaloryczne , a to w tym najważniejsze, co do opadania biszkoptu to mam mały swój sposób a mianowicie zwiększam ilość mąki do 60 g i zawsze jest super bez problemu można go przeciąć , pozdrawiam Kazimierz

    OdpowiedzUsuń
  7. w takiej malej blaszce uda sie takie kwadratowe ciasto ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takiej jak podałam się uda, jest prostokątna, a nie kwadratowa.

      Usuń