logo

logo

niedziela, 26 marca 2017

Dietetyczna kuchnia z szatkownicą Borner





Dobry sprzęt w kuchni, ułatwiający nasze dietetyczne życie kulinarne to podstawa. Sprzęt taki musi być skuteczny, łatwy w użyciu i szybki w umyciu. Przez ostatnie miesiące miałam przyjemność przetestować szatkownicę Borner V5 Hebel Power Line oraz kilka innych tarek tej firmy. 




Jak zawinąć roladki

Borner.
Szatkownica Borner V5 Hebel Power Line składa się z 3 wkładek. Wkładka bez noży – umożliwia szatkowanie na plastry o grubości 0,4mm, 0,6mm, 1mm i 1,2mm. Dzięki niej błyskawicznie możemy zetrzeć np. kapustę na surówkę, ogórki/cukinię na mizerię, paprykę, cebulę. Noże są bardzo ostre, więc szatkowanie nawet twardych warzyw nie sprawia żadnego problemu.
Borner
Borner
Borner
Borner
Borner Borner
Borner Borner

Długie warzywa takie jak marchew czy cukinię możemy ciąć wzdłuż na bardzo cienkie plastry. A przy wykorzystaniu wkładki z nożami 3,5mm możemy uzyskać makaron z cukinii.

Borner Borner

Wkładki z nożami 3,5mm oraz z nożami 7mm pozwalają na szatkowanie w słupki lub w kostkę, ponieważ każdą można ustawić w dwóch trybach. Szczególnie przydatne stały się dla mnie ustawienia krojenia w kostkę. Skrojenie tradycyjnej sałatki jarzynowej zajmuje kilka minut.
Borner
Borner

Tryb w słupki ułatwia przygotowanie warzyw na wszelkie potrawki warzywne, lecza i zupy.
Borner Borner
Wkładki z nożami to nie tylko krojenie w słupki. Warzywa warstwowe jak np. kapusta, cebula czy por można poszatkować bardzo drobno jednym ruchem. Surówki powstają błyskawicznie.
Borner Borner
Polecam filmik tutaj, który pokazuje jak szybko i profesjonalnie można poszatkować górę warzyw przy użyciu Borner V5 Hebel Power Line.
Dodatkowo przetestowałam kilka innych szatkownic Bornera. Nie mogłabym wspomnieć o ulubionej tarce moich dzieci. Tarka Welle Wafel, która upiększyła nasze pieczone ziemniaczki. Nawet codzienne jabłka wyglądają oryginalnie. Filmik tutaj.
Borner Borner
Borner Borner

Moją faworytką jest tarka ROKO Power Line, która trze warzywa na bardzo drobne wiórki.
Borner Borner

Szatkownicę i tarki posiadam od grudnia i po tych kilku miesiącach codziennego używania mogę stwierdzić, że spełniły moje oczekiwania. Warto wspomnieć, że są wykonane ze stali nierdzewnej i rzeczywiście nie widzę na nich żadnych zmian. Czyści się je szybko i bezproblemowo.
Zachęcam do zapoznania się z ofertą firmy Borner
na stronie www.borner.pl






24 komentarze:

  1. Hej a którą masz i ile zapłaciłaś?


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam V5, ceny są na stronie.

      Usuń
    2. Pani Magda dostała za darmo do testowania :)

      Usuń
  2. Uwielbiam jeść warzywa, sałatki. Tylko nie cierpię jednej rzeczy - siekania, krojenia. Ale widzę, że taki sprzęt rozwiązałby mój problem. Zdecydowanie muszę się zaopatrzyć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ta szatkownica rozwiązała w końcu mój problem, surówki powstają ekspresowo. Wcześniej używałam wielofunkcyjnego robota, jest naprawdę dobry, tylko tyle elementów do mycia, że korzystałam tylko w przypadku szykowania imprez lub sałatek do słoików na zimę (warzywa w kilogramach do tarcia). A teraz mam V5 :)

      Usuń
  3. Mam kilka pytań do Pani. Do do śniadania i kolacji mogę pić herbatę czarną z łyżeczką cukru? Czy w ramach drugiego śniadania i podwieczorku mogę pić kawę rozpuszczalną z mlekiem 3,2% i łyżeczką cukru? Czy na kolację mogę zjeść bułkę z ziarnami i dżemem truskawkowym niskosłodzonym i do tego wypić kawę zbożową na mleku z łyżeczką cukru. Czy przez to nie będę chudła? Proszę o szybką odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny produkt. Posiadam podobną i wiem jak bardzo taka szatkownica potrafi ułatatwić życie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie są tanie te szatkownice. Prawie 200 zł za taki sprzęt to sporo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy wszystkie funkcje pokazane na zdjęciach ma ten model V5? Czy trzeba jeszcze dodatkowo dokupić jakieś końcówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz fali wszystko inne da się zrobić. Falki to Welle Waffel, osobna tarka.

      Usuń
  7. Szatkownica najlepsza na świecie. Nie wierzyłam, że tego typu sprzęt może aż tak kolosalne różnic. Ten jest najlepszy. Warto swojej ceny z dwóch powodów. Po pierwsze czyni cuda w kuchni a po drugie to jakość która będzie towarzyszyć wam w kuchni z 20 lat.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szatkownica najlepsza na świecie. Nie wierzyłam, że tego typu sprzęt może aż tak kolosalne różnic. Ten jest najlepszy. Warto swojej ceny z dwóch powodów. Po pierwsze czyni cuda w kuchni a po drugie to jakość która będzie towarzyszyć wam w kuchni z 20 lat.

    OdpowiedzUsuń
  9. czyli krojenie gotowanych warzyw nie jest problemem :)
    W kostkę kroi się obracając warzywko czy jest to jakoś inaczej rozwiązane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, raz wzdłuż, raz w poprzek i powstaje kostka. Warzywa nie mogą być rozgotowane, wtedy wychodzi idealnie i szybko.

      Usuń
  10. Chciałabym jeszcze uściślić to krojenie w kostkę. Aby pokroić w kostkę to trzeba pokroić raz wzdłuż a następnie w poprzek. Czyli kroimy jedno warzywo dwa razy czy jednak robi się to jednym ruchem. Dopytuję bo bardzo zaciekawiła mnie ta szatkownica i zrobiłabym sobie prezent na święta. Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się to opisać dość dokładnie. Używamy do tego V5 i wkładkę z nożami. Jak przejedziemy warzywem po nożach, to warzywo mamy nacięte na głębokość 7mm, ale noż V ścina nam tylko 3,5mm, więc jak odwrócimy warzywo w poprzek, to natnie mam na kolejne 7mm, ale w drugą stronę, ale V nam zetnie poprzednie pozostałe 3,5mm i nowe 3,5, czyli właśnie kostkę o wymiarach 3,5x3,5mm. To jest super funkcja, cebula to moment, jarzynówka to samo. Początkowo też nie bardzo moja wyobraźnia ogarniała jak to jest z tą kostką, ale zrobiłam powolną próbę i dopiero ten "mechanizm" zrozumiałam.

      Usuń
    2. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Nie zostało mi nic innego jak zamawiać.

      Usuń
  11. Od ponad miesiąca używam tego sprzętu i jestem z niego bardzo zadowolona. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  12. A czy powstaje dużo odpadów?Na żadnym filmiku tego nie widać.Chyba jest coś do ukrycia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma odpadkow. Cale warzywa sa skrajane i gotowe do urzycia. Odpadki moga byc ale z twoich rak jak nie bedziesz urzywac tego "guard" bo bardzo latwo sie pociac tymi nozykami haha :)

      Usuń
  13. Nie ma odpadów lub są bardzo minimalne. To trzymadełko do warzyw ma w środku takie szpilki, które wypychają warzywo do samego końca.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kupiłam, ale krojenie ogórka zielonego z tym trzymadełkiem to porażka :) nie da się... więc mam jak na razie paluch pocięte :) A świetnie kroi w słupki... tylko ogórek za miękki...

    Co do krojenia w kostkę - to super - sałatkę na te święta pokroiłam tak szybko jak jeszcze nigdy.
    Co do odpadów, to jest ciut, bo do końca mimo trzymadełka nie da się skroić...
    Mam też tarkę Roko i jest super, choć problem jest z twardszymi warzywami typu seler.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozesz kupic takie rekawiczki kture ja urzywam do tego sprzetu. Nie pokaleczysz sie napewno i nie trzeba urzywac tego "trzymadelka" :)

      Usuń
  15. Ostatnio w kuchni zainwestowaliśmy w kuchni kupując filtr do wody montowany na ujęciu wody w kuchni - wreszcie mamy zdrową i smaczną wodę :)

    OdpowiedzUsuń